.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تجلیل از پیشکسوتان آی تی مازندران با حضور دکتر جلالی
مجری سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران با بیان اینکه توسعه فضای آی تی توسط تشکل های صنفی رایانه ای میسر خواهد بود، افزود: نظام صنفی رایانه ای باید در ویرایش و به روز کردن سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران مشارکت داشته باشد.
تجلیل از پیشکسوتان  آی تی مازندران با حضور دکتر جلالی

دکتر علی اکبر جلالی جمعه شب در جمع اعضای نظام صنفی رایانه ای مازندران در ساری افزود: فناوری اطلاعات به عنوان زیرساخت و بزرگراه بوده و توسعه تمامی امورات کشور بسته به توسعه آی تی است.

استاد دانشگاه علم و صنعت ایران با تاکید بر توجه بیشتر دولتمردان به مسائل فناوری اطلاعات از نمایندگان مردم در خانه ملت خواست، بودجه مجزایی برای فناوری اطلاعات در برنامه پنجم توسعه ترسیم کنند.
وی خاطرنشان کرد: جامعه اطلاعاتی دنیا فرصت های جدیدی را برای توسعه علم آموزی در دنیا ایجاد کرده که ایران باید خود را برای رساندن به تعالی همه جانبه سوق دهد.

استاد مجازی دانشگاه ویرجینیای آمریکا با اشاره به اینکه اکنون توجه به مقوله پژوهش و تحقیق در کشور مغفول مانده است، تصریح کرد: باید زیرساخت های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه توسط دولت گسترش یابد.

جلالی با بیان اینکه فناوری اطلاعات امکان تجارت ارزان تر را برای فروشندگان کالا در دنیا فراهم کرده است در عین حال از کندی روند نصب سیستم ام ام اس شرکت مخابرات بر روی تلفن های همراه شهروندان ایرانی انتقاد کرد.

وی با اعلام این مهم که سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران بهترین سند راهبردی آی سی تی کشور بوده است، اظهار داشت: این سند به واسطه توسعه فناوری های جهان، به روز می شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تا سال 2010 تمامی بیمارستان های دنیا باید از طریق شبکه اینترنت به همدیگر متصل شوند، افزود: در حوزه فرهنگ سازی آی تی با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش های جدی برای توسعه ارتباطات روستائی و ایجاد دفاتر آی سی تی روستائی در کشور صورت گرفته است، گفت: هم اکنون رتبه آی سی تی روستائی ایران از 23 به هشت رسیده است.

جلالی با بیان اینکه نخستین روستای الکترونیکی کشور در قرن آباد گلستان، تمامی مبادلات و فعالیت های ارتباطی خود را به صورت شبکه ای انجام می دهد، افزود: ایران باید اکنون در توسعه فناوری اطلاعات روستاهای خود برنامه ریزی کند.

وی با اشاره به پیشرفت های تکنولوژیک در جهان گفت: تا سال 2012 اتفاقات بزرگی در عرصه تلفن همراه در دنیا حاصل خواهد شد که در واقع نسل چهارم تلفن های همراه در دنیا است.

یکی از بنیانگذاران فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران با تاکید بر استفاده دولتمردان از توان نظام صنفی رایانه ای برای توسعه آی تی در کشور اظهار داشت: شرکت های فعال در عرصه ارتباطات و اطلاعات ایران باید بر روی تلفن های همراه برنامه ریزی بیشتری داشته باشند.

جلالی با اشاره به اینکه تا سال 2008 بیش از چهار میلیون نفر در دنیا از تلفن همراه استفاده خواهند کرد افزود: امکان ارتباط آسان و راحت برای بیسواد مطلق در دنیا از طریق موبایل وجود دارد.

استاد مجازی دانشگاه ویرجینیای آمریکا با بیان اینکه عدم استفاده مناسب از فناوری اطلاعات یکی از دلایل اساسی شکست این کشور در بحران اقتصادی دنیا شده است، افزود: فعالان آی تی بخش خصوصی دنیا از این بحران اقتصادی متضرر نشدند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون فقط یک درصد از زیرساخت ها و امکانات مخابراتی ایران توسط فعالان آی تی و مردم استفاده می شود، افزود: ظرفیت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران فراوان است.

مجری سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران با بیان اینکه توسعه فضای آی تی توسط تشکل های صنفی رایانه ای میسر خواهد بود، افزود: نظام صنفی رایانه ای باید در ویرایش و به روز کردن سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران مشارکت داشته باشد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای مازندران نیز در این نشست با اعلام آمادگی این تشکل برای اجرای پروژه های مهم و بزرگ در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان اظهار داشت: نظام صنفی رایانه ای مازندران برای اجرائی شدن سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران از هیچ تلاشی فروگذاز نیست.

عباس رمدانی با تقدیر از تلاش های اعضای قبلی نظام صنفی رایانه ای استان از اعضای جدید خواست تا با ارائه طرح ها و ایده های نو، سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران را با استانداری اجرائی کنند.

در پایان ضمن تقدیر از تلاش های چهارساله اعضای قبلی نظام صنفی رایانه ای مازندران، اعضای جدید نظام صنفی رایانه ای استان معرفی شدند.

لوح تقدیر امضائی استاندار و رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، توسط مدیر کل فناوری اطلاعات استانداری، مجری سند راهبردی فناوری اطلاعات استان و معاون برنامه ریزی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور به اعضا اعطاء شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.136 seconds.